Fulbat FT14B-4, YT14B-4
Fulbat 12 Ah 12 V 210 A levé
SLA FULBAT
Stejná technologie jako v případě MF Fulbat. Je to tedy bezúdržbová baterie, lidově často zvaná gelovka. Patrně proto, že uvnitř najdeme absorbční materiál - rouno, neboli AGM (Absorbed Glass Material), do kterého je kyselina napuštěna.
Kontrukce je celkově modernější, takže se méně a pomaleji vybíjí. Umožňuje více životních cyklů - tzn, lze ji vícekrát vybít a nabít, tzn, že vydrží...
Stejná technologie jako v případě MF Fulbat. Je to tedy bezúdržbová baterie, lidově často zvaná gelovka. Patrně proto, že uvnitř najdeme absorbční materiál - rouno, neboli AGM (Absorbed Glass Material), do kterého je kyselina napuštěna.
Kontrukce je celkově modernější, takže se méně a pomaleji vybíjí. Umožňuje více životních cyklů - tzn, lze ji vícekrát vybít a nabít, tzn, že vydrží déle, než konvenční DRY baterie. Lépe také odolává výkyvům počasí.
Jediný rozdíl oproti MF Fulbat je v tom, že baterie SLA je již naplněná elektrolytem (kyselinou) z výroby. To má několik výhod. A jednu nevýhodu.
Hlavní výhoda je, že prostě sáhnete do regálu, nasadíte, přitáhnete pár šroubů a můžete jet. Nemusíte nic dolévat, doplňovat. Jelikož je naplněná již z výroby, je dokonale utěsněná a proto ji klidně můžete položit na bok. Nevýhodou je skladování, kdy je třeba baterii pravidelně dobíjet.
Udržba:
Baterie je bezúdržbová. Což znamená, že nemusíte kontrolovat a dolévat elektrolyt. Jako jakoukoli jinou baterii na světě ji ale musíme dobíjet. Zpravidla po 2 měsících nečinnosti.
Výhody:
Nemusí se aktivovat (nalít elektrolit). Prostě jenom připojíte a jedete.
Není třeba kontrolovat a doplňovat hladinu elektrolytu.
Lze ji mírně naklánět až dokonce položit na bok, aniž by se kyselina.
Nevýhody:
Nelze ji skladovat bez potřebné péče, tedy dobíjení..