Dvořák Antonín Koncert a moll pro housle a orchestr op. 53 noty
housle
- studijní partitura vychází z nové urtextové edice díla
- na třech místech ossia sólového partu podle autografu
- předmluva editora o genezi díla (německy, česky, anglicky)
Svůj jediný houslový koncert psal Antonín Dvořák v letech 1879-1882. Z podnětu houslisty Josepha Joachima, jemuž dílo dedikoval, jej v roce 1880 radikálně přepracoval, a ještě o dva roky později, rovněž kvůli Joachimovi, n...
- na třech místech ossia sólového partu podle autografu
- předmluva editora o genezi díla (německy, česky, anglicky)
Svůj jediný houslový koncert psal Antonín Dvořák v letech 1879-1882. Z podnětu houslisty Josepha Joachima, jemuž dílo dedikoval, jej v roce 1880 radikálně přepracoval, a ještě o dva roky později, rovněž kvůli Joachimovi, některá místa pozměnil. Koncert pak vyšel v roce 1883 u Fritze Simrocka v Berlíně.
Předkládaná studijní partitura je součástí nové urtextové edice, která vychází z autografní partitury a prvního tištěného vydání celého kompletu notového materiálu (partitura, sólový part, klavírní výtah, orchestrální party). Nové vyhodnocení Dvořákova rukopisu, který sloužil jako tisková předloha, dovoluje zrekonstruovat některé původní varianty, které zmizely už v prvním tisku, ale i v následujících moderních vydáních, a zároveň ozřejmit nejasnosti v notaci a artikulaci.
Obsah: autor hudby / textu / skladba
Dvořák Antonín: I Allegro ma non troppo
Dvořák Antonín: II Adagio ma non troppo
Dvořák Antonín: III Finale. Allegro giocoso ma non troppo