Autoprofi DPF Clean 250 ml
Autoprofi do nafty 0.25 l
Autoprofi DPF Clean - Čistič filtru pevných částic je speciální dieselové aditivum, které slouží jako pomoc při regeneraci systému filtru pevných částic. Představuje nejekonomičtější způsob čištění a ochrany filtru pevných částic! Snižuje teplotu potřebnou k vypálení sazí ve filtru tak, že se saze vypalují již při teplotě výfukových plynů cca 300 °C (původně je zapotřebí cca 700 °C) a tedy i při m...
Jakmile se saze vypálí, už nejsou škodlivé pro člověka ani pro životní prostředí. Žádná montáž a demontáž, žádné stání během čištění a žádné formování druhotných emisí. Produkt je vhodný pro všechna vozidla s DPF filtrem a je mísitelný se všemi dieselovými palivy. Je vhodný i pro vozidla s AD modulem nebo s AdBlue systémem.
Aplikace:
Přidejte do palivové nádrže dieselového automobilu.
Aplikujte každé 3 měsíce.
Dodržujte dávkování!
250 ml produktu postačuje na 40-60l paliva.
Používejte jako prevenci každé cca 3 měsíce.
Obsah - 250 ml
K čemu slouží DPF filtr? Filtr pevných částic je již několik let součástí každého moderního dieselového automobilu. Pomáhá „produkovat” čistší spaliny. Ve střední Evropě se označuje zkratkou DPF, jinde je znám jako FAP au nás zase jako filtr pevných částic. Je to zařízení, které zachycuje pevné nečistoty, saze a další jedovaté látky před vypuštěním z výfukového systému. Podstatným způsobem tak pomáhá chránit životní prostředí.
Jak se DPF filtr regeneruje? Filtr pevných částic se čas od času regeneruje a to na základě vyhodnocení snímačů filtru pevných částic. Řídící jednotka dá pokyn k zahájení regeneračního procesu, při kterém dochází k tvz. dovstřiku paliva. Dochází přitom ke zvyšování teploty výfukových plynů a saze ve filtru vyhoří. Avšak k tomu, aby se proces regenerace mohl spustit, je třeba splnit 2 základní podmínky. První: teplota chladicí kapaliny potřebuje dosáhnout provozní teploty, cca 90 °C. Splnění této podmínky je docela hračka. Těžší je to však s druhou podmínkou, kdy teplota výfukových plynů potřebuje dosáhnout kolem 400 °C. Pokud se tedy splní tyto dvě podmínky, tak teprve tehdy se spouští proces regenerace, při kterém je obvykle třeba naběhat přibližně 20 km. Pokud jste však právě zaparkovali před domem či obchodem, měli byste si tedy udělat ještě okružní jízdu po městě. Ve většině případů se to však neděje a proces regenerace neukončí správně. Palivo vstříknuté právě v tu chvíli do válce po určité době přeteče do olejového systému a problém je na světě. Neukončená, resp. přerušená regenerace se může klidně zopakovat vícekrát za sebou během několika stovek kilometrů a filtr se zanáší stále více, až nakonec vozidlo přejde do nouzového režimu.
Proč se zanáší filtr pevných částic? Příčina Způsob jízdy a hlavně jízda na krátké vzdálenosti způsobuje, že se nedosáhnou podmínky potřebné ke spuštění regenerace. Navíc při automatické regeneraci, kdy se palivo vstřikuje do spalovací komory ve větším množství pro dosažení vyšší teploty, nastává riziko, že regenerace může být přerušena vypnutím motoru. Důsledek Nadměrné ukládání pevných částic ve filtru způsobuje jeho postupné zanášení.
Problém:
Dochází k indikaci poruchy z OBD systému k řidiči (varovná kontrolka). Snížení výkonu, zvýšení spotřeby paliva a později i úplné selhání vozidla (nouzový režim).
Řešení:
Regenerace filtru pomocí aditiv, snadná a rychlá aplikace, neabrazivní čištění, Snížené náklady na opravu a provoz
Proč si ponechat DPF filtr? Hlavní příčinou montáže DPF filtrů je samozřejmě ekologie. Možná patříte k těm, kdo na ekologii skutečně berou ohled a váží si životního prostředí, ve kterém žijí a filtr pevných částic opravdu považují za přínos. Jenže ne pro každého je ekologie prvořadá. Dalším výrazným faktorem využívání DPF filtru je ekonomické zatížení vaší peněženky. Za znečištění se dnes všude platí! Dnes je běžnou praxí, že se do některých měst v EU bez DPF-ka ani nepodíváte. Označují se jako nízko emisní zóny a bez emisní plakety nemáte šanci (Praha, Vídeň, Graz, Berlín, Mnichov, Frankfurt, Řím, Milán, Brusel a mnoho dalších). Slovensko se také připravuje a naše města budou mít možnost na základě vyhlášky omezit vstup pouze pro vozidla s emisní plaketou a to již od roku 2017. Pokuty za odstraněné, resp. vysekané DPF se šplhají do závratných výšek. V přepočtu přibližně 2000, - €. Tyto pokuty jsou již v platnosti v Německu, Itálii, Francii a také u našich sousedů v Rakousku, České republice a Maďarsku. Identifikovat odstraněný DPF filtr je na STK možné zjistit do pár minut.
Dalším negativem demontovaného DPF filtru jsou i „koudlové kouře“ vycházející z výfuku automobilu. Řidiči jedoucí za takovým vozidlem z toho radost určitě nemají. Dalším faktorem je cena vozidla při prodeji. Automobil automaticky ztrácí na ceně, protože DPF filtr by měl být jeho součástí, ale není!
Stále si myslíte, že jezdit bez filtru je tím nejvýhodnějším řešením?